Julkänslor.

Dagens va?!: Jag får delvis säga som Anna, mina kära vän, att saftsåsen inte fanns när man skulle äta risgrynsgröt. suck.. bara kanel. urkit purkit, men man fick väl härda ut liksom.. bläsck.
men något eget då.. :/
Det snöade idag. Då menar jag inte små skitflingor utan det va som om något skulle gått och kastat upp bomullstussar upp i luften. Men det var mysigt, julkänslor. :D


Idag har jag och Dennis varit ute o fotat, det ska bli julkort till fotografisk bild. Hoppas verkligen det blir bra. Skulle vara riktigt roligt faktiskt :) Dock svårt att hitta bra motiv... :/
Ska iallafall fota imorn på håltimman som jag har, passar på att gå ner till lasse med papperet om utvecklingssamtal.. Jajaj. nog om det.

Hade prov idag. Tror det gick ganska hyfsat ändå. Hoppas på VG, men man vet aldrig. mvg kommer det inte bli iallafall. :P
Imorgon.. En ganska slapp dag.
Idag när jag gick på stan och snön föll, samtidigt som det va julpyntat i affärerna.. Det va mysigt.. men.. kändes.. bara inte som jul. Förstod då, precis i det ögonblicket varför äldre inte bryr sig om julen så mycket.  Jag kände typ inte mycket alls. Det var slaks och ganska varmt ändå ute.. Det var bara.. blött. Det va itne som igår eller när det va, va iskallt ute och snön knastrade under fötterna, som den ska göra :) DÅ va det underbart.
Jag saknar min adventskalender.. En sådan, ni vet som man hängde upp paket i, små, 24 stycken, man fick öppna ett paket precis efter man vaknat, DÅ såg man fram emot att vakna på morgonen, nu är det bara mördarblick på väckarklockan så fort man har ljudet.
Jag vill vara liten igen, ibland. det var så roligt då. Inga höga kravs ställdes som det gör idag.
Ja.. jag vet inte. det här med jul. Julkänslorna, jag menar de riktiga nostalgiska känslorna kommer nog dagarna precis innan jul. Då mat planeras och.. ELLER, nu vet jag! Bland de bästa julminnena jag har är när vi på fredagskvällen innan julafton kokar den årliga skinkan. I grytan vid 20,00 och den blir klar runt 23,00. Sen provsmakas den, vi sitter alla runt bordet med mammas nybakade bröd och nygjorda senap och skinkan smakas av. Det är underbart. Längtar till dess :)

Led Zeppelin - Stairway To Heaven är underbar. åhhh, den är så bra ^^


Final i Idol imorgon då :) Trevligt.
Blä. känner mig bläig i käften. vill borsta tänderna snart. urk..


Nä, nu ska man väl ta och. eller ni ska få höra pappas julklappsrim som jag kom på igår kväll.

"En slags låda du behöver för att denna ska fungera.
Du har ingen egen, men familjen har flera.
Sitt med frugan, barn och ät härligt gott.
Titta nu i påsen av Jannika du fått."



Ihk. Nu fick jag julrysningar igen :)

puss hej,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback