Veckan för mig.

HAHA. Det har hänt endel de senaste dagarna och sådär.. :)
Snart en vecka sedan vi serverade på bröllopet. Känns typ som igår!
Ja sen har veckan gått. Vinprovning i tisdags som var mycket intressant. Har varit lite nyfiken på hur man gör och hur det är och så. Men så speciellt var det inte. Jag är ingen vinälskare så.. :P
Så otroligt skönt att vara i köket nu de tre sista vardagarna i veckan! Tiden går fort och jag pysslar med något som jag verkligen gillar :) Wiie!
Mer jobb åt mig. Jag GILLART! Ska jobba den 28 oktober med något från skolan. serva 40 pers. Jag och Oskar. :) Borta vid Vrinnevi någonstans. Ska plocka tallrikar och stå i baren är det tänkt. ännu 500 kr till.. Jag gillart! Verkligen :) Hmm.

Igår så försvann Åsas piercingar av någon läskig anledning.. Hon lade dem i sin lilla Federal plastpåse som hon lade på bordet som hon alltid gjort (eftersom hon inte får ha piercing i köket).
Eh ja.. sen när vi gick in i klassrummet var påsen borta. Vi letade febrilt i typ.. jag vet inte aslänge.. Frågade ALLA om de sett den. men nej.. över 100 spänn åt helvete där :P
Öh.. ja.. Efter lunchen frågade vi Lasse (Allt hopp var då ute).

"Har du sett en liten plastpåse som låg inne i klassrummet?"
"Öh... ja det.. det tror jag. Den slängde jag"

AAAAH!!!! På med plasthandske. Sen rotade jag runt i soppåsen ^^ Hittade den som tur var :) åsa blev glad.
Idag fick Janne rycket (störtskön lärare).
Han har sagt KLART och TYDLIGT att vi inte få lyssna på musik i köket. Alla har gått med på det här.
Men idag av någon skum anledning tar Oskar fram kökets lilla bandspelare/radio och sätter igång. För att inte Janne ska höra smyger han in i bageriet (litet rum bredvid) och drar igång radion dock ganska lågt.
Janne såg att något bus var på gång.. Så han gick in dit och därefter hörde man ett brak ^___^
Han kastade radion i golvet så nu ligger ungefär 20 bitar i soptunnan och resten hänger ihop i sladdar och fasthängd på väggen utanför köket, så alla kan se konsekvenserna av att lyssna på musik i köket!

Imorgon blir det faktiskt utgång. Tro det eller ej. Första skola. Sen Hem. Åka buss till Karin. Göra iordning oss och sen uuuut. Hoppas på att få träffa Mattias också. en liten extra bonus sådär :D
På lördag blir det att serva mat på Cloetta center i linköping!
Det är "Ladies Night" så det blir lite artister och humor sådär :)
För det som inte vet vad det är. gå in på www.ladiesnight.se
HE.. HE
På söndag ska jag ta det lugnt :) Tror jag iaf :P


Idag var man med Jaeger. Åsa, jag och hon fikade på choklad och muffinscompaniet. Gött var det, men väldigt matigt. Åsa åkte hem och Jaeger och jag fortsatte. Jag lånade om en bok på biblioteket. Vi gick i diverse affärer och jag köpte en tröja/top på Cubus för 199 kr. Jättefin. Jag gillart liksom.
Den ska jag ha på lördag när jag serverar. Ja.. Fick skjuts hem av Jaeger. Hon är en klippa på att köra. HÖHÖ. Jag gillar hennes ickebefintliga AC i bilen :)



Puss hej.

Kommentarer
Postat av: Alex

När ska ni träffas igen då? ;)

2006-09-18 @ 11:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback