Kärlek, minnen och framtiden.

Den här helgen har varit en av de bättre på länge.

Tiden springer iväg galet fort. Det har redan gått 5 månader sen Mattias uttryckte sin kärlek till mig, med sina "Jannika, jag tror jag Älskar dig" den 7 juli. Det har varit vi sen dess och det kändes som igår vi satt där på tåget.
I fredags fick jag ledigt från Cromwell. Mycket passande eftersom det var den 7e då.
Mattias och jag passade på att bry oss om varandra rejält. Vi lagade en otroligt god middag, bestående av sweet chili-marinerat kött som vi stekte och till det hade vi ugnsrostade rotfrukter och en grillad tomat. Mattias och jag är dem grymmaste grymma på att laga mat. Underbart.
Under kvällen reserverade vi biljetter till Guldkompassens premiär på bio. Den var heeelt okej. :) Jag älskar att gå på bio. Otroligt mysigt. Speciellt med Mattias som man kan kura upp mot när det blir läskiga scener. ^^
Ohh! För övrigt. Det var en scen då det hände en plötslig, läskig rörelse. Tillsammans med det höga ljudet så skrek jag till, ganska högt enligt mig själv och hoppade upp ur stolen ett par centimeter. Lite komiskt.

Vi kom hem runt halv tolv och fortsatte att ha en mysig kväll. :) Bara bry sig om varandra är underbart.
Kommer inte riktigt ihåg när vi somnade, men efter en het och mysig dag med många, jag rättare sagt 8 st... :D tillsammans så somnade vi rätt bra sen. :)

Jag Älskar dig oerhört Mattias. Mer och mer each day. <3

I lördags var det en skön, slapp dag. Fick besök av Ankis väninna och hennes son, vi umgicks och hade det trevligt. Jobbade sedan under kvällen. Soft kväll. Lite folk.
Igår besökte jag mormor för första gången på 6 månader ungefär. Hon har blivit liten och skrumplig, hon är svag, men hon bor fortfarande i egen lägenhet med hemtjänst morgon och kväll. Det är så hon vill ha det. Jag kan inte begära mer av en 91-årig liten gumma, att vara starkare efter att ha åkt in och från sjukhuset flertal gånger under det senaste året. Dessutom när hon bytte pacemaker för ett par veckor sedan. I vaket, lokalbedövat tillstånd.
Jag Älskar verkligen min mormor. <3



Kom av någon anledning på mig själv att blicka tillbaka på Ewelinas och min tur till Stockholm, helgen under vecka 14. Galet roligt. Kom då på att vi fastnade, dock i bakgrunden på vimmelbilder. Skoj.


Jag diggar att dem tar 125 kr för köttbullar. Väldigt utförliga menyer. Verkligen.


Seriöst. Vi står till kön till tjejtoan. Ni kan förstå Ewelinas och mina muntra miner. :D



Det damp ner en spindel från taket förut. Det var skitläskigt. Jag gasped for luft.

Imorgon ska jag gyma igen. Skönt. Förhoppningsvis med Mattias, men får se hur det blir, tror han kommer få jobba över imorgon igen.
På onsdag blir det julbord också! :D Samt hämta ut mina linser! ^^
På torsdag är jag medbjuden till Mattias moster som fyller år, så blir lite partaj där.
Fredag är det jobb som gäller.
På lördag blir det julbord i finspång. Är bjuden av min farbror som skulle bjuda med oss där. Skoj skoj! ^^ Samt är det jobb på kvällen/natten där.
Söndag är det leeeeeedigt. Fast ska dansa iofs. Det blev aldrig av igår.

Hoppas innerligt jag inte behöver jobba varken nyår eller julafton, men blir säkert något av det.. :(
Blivit erbjuden jobb förresten. som kock på Cromwell. JÄÄÄÄTTEOSÄKER om jag ska ta det eller inte. Vi får se... Måste verkligen grunna vidare.

Nae, men nu ska jag rota i matkällaren efter en frukt eller något. Ska därefter fortsätta att förtära Sex and the City-avsnitt. Längtar tills filmen kommer på bio i sommar! :D Trailern avslöjar inte mycket den jag såg, men det räckte för att fånga mitt intresse. :)


Puss på mina tomtenissar!

Kommentarer
Postat av: Anna

kock på cromwell? ooooj, men det låter väl bra? fler timmar och bättre betalt, aiiight?
"men efter en het och mysig dag med många, jag rättare sagt 8 st... :D tillsammans så somnade vi rätt bra sen. :)" är det snusk? ;| ÄR DET SNUSK!?!??! vadå 8!!! JAG BLIR UPPRÖRD, FÖRKLARA VAD SOM MENAS!!!

pongo. gymma med mig snart.

Postat av: Ewelina

Jag vill komma o hälsa på er någon helg... Det skulle vara grymt kul! ^_^

2007-12-11 @ 11:03:31
URL: http://ewelaijna.blogspot.com
Postat av: Wedde

Spindlar är gosiga och varma... eller nej,
det är visst dina underbara kramar jag brukar få... ;)

Kyss ^^

2007-12-11 @ 18:39:34
URL: http://livetientesked.blogg.se
Postat av: Erik

Det är klart du ska ta kock jobbet på Cromwell...

2007-12-14 @ 16:12:07
URL: http://www.symphonyx.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback