Peace & Love <3

Ojojoj! Har så mycket att berätta. Allt från bra bandspelningar, dovhjortsfällan och förfrågning om avsugning.
Anna, jag, Åsa och Karin åkte festivalbussen från Norrköping klockan 09.00. Drygt att gå upp tidigt, men vafan liksom. Störtskön resa med underbara människor, men bara vi som var speedade i början tydligen, alla andra satt bara o var tråkiga o pratade. Vi andra satt aaaaallra längst bak (för vi är så coola) och flummade. <3
Kom fram till Borlänge efter ett avbrott på 45 minuter för toalettbesök och intagning av mat på Donken i Köping :)
Åkte vidare och var framme efter en 5 timmars lång bussfärd. Fick våra festivalband på oss och mötte upp Ewelina så vi såg var vi skulle vara någonstans på campingen. Himla tur att hon bokat plats åt oss, annars skulle vi itne fått plats ;) TACK! :D
Mötte upp Henrik också. Himla skön kille, lite tyst, men ack så snäll! :) Ehm, jaa, vi packade upp lite grejer och sen gick vi för att titta lite på Salem Al Fakir, han var helt okej, bättre musik än jag förväntat mig. :) Faktiskt.
Tittade på andra diverse band och bekantade oss med festivalområdet :)
Dagen gick och vi skulle sova. Vi låg första natten, 4 pers i samma tält. Det var mysigt ^^ Jag låg inklämd bredvid Ewe och Henrik :O Fast jag och Henrik bredde nog ut oss, eller ja, jag fick höra det morgonen därpå ^^ Men vafan! Kom i tid under natten så kan ni ta lika stor plats ni! ;D

image52

Vårat sjukt vackra tält)

Vaknade morgonen därpå utav Ewelina som gick upp klockan 7 för att duscha och tvätta håret. Om man orkat det skulle man gjort. Men äre festival så äre festival. Jag hann tvätta håret en gång iallafall. Underbart. Eller vad sägeru pillan? ;)
I fredags var det en riktigt bra dag! Bekantade oss med några grannar. Snackade mycket med en snubbe som heter Micke. Han var trevlig. Anna och jag kom aldirg fram till hur gamla de var, men en bra bit över 20? Trevligt iallafall. Likadan musiksmak hade vi ^^ Vi gick för att spana in Sonic Syndicate. GUUUUUULD! Lätt bästa spelningen där. Fan vilket ös! Tråkigt att några killar skulle vara omogna och hoppa omkring som vilda hästar (fick en näve i ansiktet). Men Den underbaaaara musiken vägde upp det hela ;)
Anna och jag vandrade vidare till Kalle Baahs spelning. FY FAN. Aldrig varit så inpackad bland folk som jag var då. Svettigt och varmt och allmänt superfräscht. Folk kastade vatten vilket iofs var skönt sålänge som man inte fick det i ögonen (Jag fick typ 10 liter i högerögat). Det var en trevlig upplevelse.
Följde med Anna för att spana in Mando Diao. Vi gick efter 10 minuter kanske. Glodde runt. checkade in Meshuggah. Alice Cooper. (fan vad folk!!). Vi gick tillbaka till tältet och lade oss. Väntade på att Henrik skulle komma nån gång? Han anlände vid 2 nånting efter en trevlig träff med en tjej i ett tält någonstans ;) Den spjuvern! ;D Somnade sött och vaknade upp i en bastu. Lördagen var slapp som fan. Hände inte mycket under dagen. Fördrev tiden med att sitta och snacka innan det var dags för att bege sig i god tid till Annas älskade Snook. Hon stod verkligen längst fram! En tjej framför bara, sen stod hon vid gallret. Jag smet iväg efterr några låtar. Gick tillbaka till tältet, laddade min mobil lite. Gick för att titta på Jason Mraz. Ohhh. Han är såå bra! :D Sorgligt att folket inte kände igen så många fler låtar än "I'm Yours" med honom. Tycker han kunde spelat Word Play! :)

På kvällen skulle Anna och jag bege oss för att titta på Sugerplum Fairy. Eller Anna skulle kolla, jag följde snällt efter ^^ Men Anna glömde mobilen och gick för att hämta den. Jag stod ensam kvar och väntade och passade på att ladda min mobil (igen). 5 minuter gick. 10 minuter gick. VAR FAN ÄR HON?!
Hon hittade 3 grabbs som hon drog med sig. :P Det blev ingen Sugerplum. Det blev att sitta i deras tält och snacka skit i 4 timmar. Det var trevligt. Avslutningen var dock inte trevlig. Ska förövrigt påpeka att de var 89or.
Ena av dem. Robin, gav mig en ganska skrattretande förfrågan. Usch. Spännande att sitta ensam med en äldre tjej i sitt tält. Jag var inte långt ifrån att bli arg/full av garv när han frågade. Suckade lite och ville hem till Norrköping och krama och pussa på Mattias. :)
Jag gick hem (hem?) till vårat tält och lade mig.

Måste påpeka att några hade grävt en liten grop på den lilla stigen mellan alla tält. Lagt en presenning över och skrivit något med dovhjort på. Dovhjortsjakt ^^ Jaga efter mat! :O De fick tydligen några hjortar i. Anna hörde nämligen när de i takt utropade "dovhjort!, dovhjort!, dovhjort" Mitt i natten. Kreativt <3

Idag var det bara att vakna glatt runt 8 och börja packa ihop våra grejer innan bussen skulle gå tillbaka till Norrköping vid 10.00. Det gick fint. Var lite seg bara :)
Så. Nu är jag hemma, fått lite mat i magen och skriver om dagens händelser.
Nu ska jag fortsätta knapra lite på innehållet i min tuttifrutti tablettask och min salta katten ask ^^


Puss! :D

Kommentarer
Postat av: Erik

Det låter som du hade det jätte trevligt på festivalen...

Postat av: Ewey

Fan så förkyld jag är. -.-
Det blev inte så möe att vi gick tillsammans men det brukar aldrig bli så på festivaler heller. :( Tyvärr. Men fan vilket röj det var på många spelningar :D

2007-07-01 @ 21:12:26
URL: http://ewelaijna.blogspot.com
Postat av: Wedde

Låter som att ni har haft det skita sköjj :D.
Skulle vilja ha åkt med. *avundsjuk*
Sonic syndicate har jag en skiva med ^^..

2007-07-01 @ 21:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback