Färskpotatis.

image47

Potatis i all ära, men seriöst. Färskpotatis är kungen. Godare, mindre och desto billigare.
Mamma, pappa och jag var på Willys idag. Vi köpte 6 kg för 1,05 kr. Japp 1 kr och 5 öre för 6 kg. Det var nästan pinsamt löjligt när vi tittade på kvittot. Men ja. 18 öre kilot. Har en känsla av att det kommer blir många måltider med potatis hädan efter >.<

Det var en snubbe på Willys (jaja, han var max 25 år). Han glodde. Inte för att jag hade något emot det då han var sjukt fräsch med en (aj, aj) nytatuerad vänsterarm. Såg ont ut, inplastad med massa gegga på. M-m-m.

Jag köpte en kokbok idag. Ca 300 sidor om desserter. HÄR SKA DET BAKAS! :D
Oh. Ewelina har köpt ett lakan och ett örngott nu. Hon hittade dock ingen sprayfärg eller spritpennor. Så får se hur vi löser det? Anna är ligist, hon har säkert sprayburkar till övers. Jag fixar en rulle silvertejp. Nån annan får fixa spray.

Jag blev glatt överraskad när jag gjorde ett kontoutdrag förut. Med tanken inställd på att inga pengar skulle finnas, ser jag till min förvåning att 800 kr (?!?!?!) landat på kortet. Jo man tackar. Kom på mig själv att det måste vara pengarna som vi fick för kockkläderna när vi slutade. <3


Ikväll ska jag vara lite kulturell och se på Bobby. En film om hur Robert Kennedy blev mördad. Måna kända skådespelare med i tydligen. Så som Elijah Wood, Lindsay Lohan, Helen Hunt, David Krumholtz (<3) M.fl.. Ska bli intressant att se! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

liseberg? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback