Filmer

Blev inspirerad av Weddes inlägg och tänkte skriva lite om filmer jag tycker är bra :)

Enemy At The Gates. - En av de få filmer som speglar 2a världskriget som är ruskigt bra, utan att det känns som man sett det om, och om, och om igen förut.

Thirteen - Jaja, en tonårsfilm, men Evan Rachel Wood, som spelar Tracy i filmen agerar sjukt bra tillsammans med Holly Hunter. Uj. När de sitter i köket i slutet av filmen är sjuuukligt gripande. För mig iallafall.

The Shawshank Redemption/Nyckeln till frihet - Baserad på en sann historia tror jag. Mycket bra skådespelare i denna, genomtänkt. Mjaa, man måste se den. Den är guld <3

American History X - ...... Jag kan se den här om och om igen utan att tröttna. Jag älskar den här filmen. Sjukt bra budskap. Speglingar från nazisternas sida och speglingar hos de som inte är. Gripande. Se den om du inte redan gjort.

Sen äre säkert fler filmer, men de här poppade upp i hjärnan just nu ^^


Btw. Karin ska träffa Stellan på onsdag ;) Am I good or what?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback