Forever den ständiga pessimisten.

Just nu sitter jag och försöker få ihop ett meddelande som säger att jag inte vill ligga över hos Mattias. Han frågade om jag ville ligga över i hans brorsas tomma lägenhet mellan onsdag-torsdag. Men.. alltså. Jag vill inte. Dessutom har jag nada pengar. och på något sätt måste jag ta mig ifrån Linköping på torsdag morgon. Kontant. Så ett lagom snällt dissande meddelande ska jag försöka knåpa ihop. Anna, hjälp? Du är ju van vid den här situationen. xD

Nu har jag inte pratat med Jesper på över en vecka. Trots det att vi båda varit online på msn flera gånger samtidigt. Me don't orka att care.

Mööh. Jag är känslig idag >.< Har dessutom tryckt i mig 3 frukter idag. Det var gott för de som undrar.
Jag missbrukar kiwi och sex and the city! (Hej Jannika)

På lördag ska jag, Anna och Åsa till Jönköping på.. öhh.. något öppet hus? Inte riktigt koll på vad det är xD Braaaa Jannika Du åker 17 mil för något du inte vet vad det är! :D -tummen upp-

En sak slog mig för ett par dagar sedan. I hela mitt liv har jag aldrig varit direkt omtyckt av killar på det kärleksfulla sättet.
Lågstadiet/mellanstadiet. Ingen såndär "får jag chans på dig?" kärlek. Neej aldrig. Jag var istället den tjejen som killarna frågade om jag kunde fråga chans åt t.ex. "Lisa". Aldrig mig själv. Aldrig. Inte på högstadiet heller. Istället blev jag slagen under bältet när jag blev hånad och blottad av ett par killar, inklusive den kille som jag då tyckte om. Vad är det för fel? Kommer jag vara och förbli singel i hela mitt liv?
När det väl kommer en kille som fattat tycke för mig. Varför letar jag fel så jag inte ger dem en chans? VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIG?! För det är ju egentligen inte fel på killarna, eller hur? Det är mig problemet sitter hos.
Så jag kanske skulle ligga över hos Mattias? Inget kommer hända.. väl? Jag vill inte att något ska hända.

I fredags umgicks jag med min syster i ungefär 6 timmar. givande då hon somnade på soffan då vi skulle se film.. wohoo.. Men sen så snackade vi endel. När inte ens min syster tror på att man fortfarande är.. ja oskuld. hur ska då killar tycka? De kanske bara ser det som ännu en "erövring" ("haha, oskuld nr 4 jag låg med"). Wtf? Gaaah.
Pessimisten Jannika. Men istället för att klaga, varför gör jag inte något åt saken? Jag är för blyg, för osäker, dåligt självförtroende, bla bla bla. Ni har alla hört det förut. >.< "Those who can't wed, plan" Den frasen passar mig typ. ^^
Jag har hjälpt 4 par på traven att finna kärleken.


/Jannika

Kommentarer
Postat av: Anna

"Men istället för att klaga, varför gör jag inte något åt saken?"
inte mycket man får gratis här i livet. det kommer knappast stå någon kille utanför din dörr helt plötsligt. men vart man ska leta vet jag inte heller... jag har uppenbarligen inte lyckats ta reda på det.. än. ;) jag tror att det skulle vara kul om du låg över hos mathias, och att inget hände. man är bara ung en gång... :) men annars kan jag hjälpa dig med ett dissande meddelande, jag är ju som sagt bäst på det...
vi ska för övrigt på lärande och kommunikationshögskolans öppet hus. så... yeah... så ligger det till... härligt lång kommentar.

Postat av: Ewe

Gumman lilla du. <3
Du vet, samma sak gäller mig. Men jag kan ju säga såhär att jag är hellre singel och oskuld än knullar runt för fullt (som Anna). xD *skoja*

Nej men man ska inte vänta på det, det ska komma. Likt en vattenslang. xD Hahaha. Vi kanske borde ta lite skitsnack i helgen. ^_^

2007-03-22 @ 13:50:20
Postat av: Ewey

*forts* Jag är hellre singel och oskuld toklänge än knullar runt med folk (som Anna) ;) *notera mitt skämt* :P
Nej men, man ska inte tänka på det. Då händer det. Jag har märkt det. <3 Man får ta livet med en klackspark. Du behöver bara fixa nya klackar kanske? Pumps! :O <3

2007-03-22 @ 20:50:47
URL: http://ewelaijna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback