Franska turister och Jönköpingsresan.

Borde kanske uppdatera min blogg igen >.<

I lördags var jag och spanade grabbs i Jönköping. Eller ja. vi var där för att kolla utbildningarna, självklart. Vissa saker verkade faktiskt intressant ut. Men kommer inte söka dit. Anna och jag blev lurendrejade också! Vi köpte varsin bränd våffla à 10 kr st. Sen när vi gick in på teknikhögkolan så sålde de också våfflor! Fast de här var inte brända och man fick en dricka på det! För endast 5 kr! *gråt* Vad sugen jag blev på våfflor nu. Anna och jag gick och spanade grabbar på tekniska. Det var mucho trevligt för ögonen! Vi gick ner till stan sedan och åt väldigt god mat. M-m-m!

Idag har det varit en relativt onödig dag egentligen.
Gick upp tjugo över sju ungefär och gjorde iordning mig för att ta 8-bussen. Tog den och kom till skolan vid ungefär kvart i nio. Jaha.. Lektionen börjar 9,15. Sitter och väntar med Karin, Åsa och Emelie. Klockan blir tio över nio. Ingen lärare. Sen blir klockan halv tio. fortfarande ingen lärare. klockan blir tjugo i tio. Ingen lärare. Jag går och frågar husmor var han är. Hon vet inte. Jag ringer till expedition. Ingen som svarar. Vi går hem. Det var den enda lektion vi hade den dag så det var ju skönt iofs. Men vi har prov på fredag så det kommer gå dåligt.

Åsa, jag och Karin gick till stan vid tio. Vi gick till VILA och jag köpte en blus och en kjol för mitt presentkort jag fått. Det blev bra. Sorry Åsa att jag inte köpte den top du ville att jag skulle ha ;)
Vi fortsatte och Åsa lämnade tillbaka sina jeans på JC. Köpte nya för 600 kr mindre på Gina Tricot.
Sen gick vi och åt god lunch. Mexicansk quornpaj med majs och paprikasallad. Mumma! :D

Sen åkte jag hem med 12.30 bussen. Skööönt. Fast hela bussen var proppfull..  Ungefär 20 turister var med på den. De gick av vid Löfstad Slott. De flesta var fransktalade.

Jag kom hem, såg lite på tv och gick ner hit vid datorn. Det var tråkigt här så jag gick igen. Gick ut och satte mig på trappen och målade lite diverse saker.. Skönt att solbada! :D Så jag fick ytterst lite färg på mina ben. Det var en trevlig syn. Men det lär ha gått bort tills imorn! T__T
Nu väntar jag på käk.

OH! Btw! Jag välkomnades av ett ljuvligt doftande hem. Mamma har bakat bröd hela dagen! :D


Puss haj!

Kommentarer
Postat av: Anna

wiiieee bakat bröd

Postat av: Anonym

Ja, den läskiga kaffefläcken är ett fenomen som lockar många till detta mystiska land.

Sarkasmen sprudlar...

2007-03-28 @ 21:54:24
Postat av: Anonym

400 kr ffs inte 600 kr!

2007-03-29 @ 17:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback