Frossa i choklad!

Idag har det varit en såndär ljuvlig dag.
Vaknade dock tidigt för att åka med halv elva bussen. Får offra lite för att äta choklad you see ;)
Steg upp strax efter nio imorse. Gick upp och tog en dusch och klädde på mig, sminkade mig osv osv. Intog en frukost bestående av rostade mackor och ett glas mjölk. Halv elva var jag påväg till bussen. Det var riktigt varmt ute plusgrader, solen sken och fåglarna kvittrade. Åkte med 510an och bytte till 481 vid Kimstad.
Kom in till stan 55 minuter senare. In på pressbyrån och köpte tuggummi. Gick in i väntsalen och spanade in en grabb som var söt ^^
Frida ringde. Mötte upp henne och vi gick tillbaka till pressbyrån och inhandlade hennes frukost (banan, MER apelsin).
Gick till rätt perrong och mötte upp Erik. Satte oss på tåget och kom fram till Linköping. Promenerade upp till Konsert & Kongress för att besöka chokladmässan. Väl inne så kan jag ju ta o säga att det var ett paradis för chokladälskare. Choklad var man än tittade, praliner, tryfflar, ganache, chokladdryck och t.o.m för och varmrätt innehållande choklad.
Erik försvann i en värld bland whisky, cigarrer och kaffe. Vi satte honom där och hämtade upp honom ;) Skämt o sido. Men han köpte väl för? 400 :- nånting där. Jag gjorde av med 120 :- allt som allt. Trevlig upplevelse. Besökas nästa år? Garanterat.
(Passar på att säga Grattis! till 22-åriga Alex idag öhh igår nu då. Skickade meddelande, tror itne det gick fram.)
Iallafall. Vi tog halv fem tåget tillbaka till Norrköping. Hoppades att det skulle lagom gå en buss från Norrköping runt 17.00 Icke. 18,30 gick en. wuhuu. vänta 1½ timma på bussfan. Frida åkte hem till sig och Erik och jag åker upp till Söder Tull för att se om en 480 går. Neej. Ingen, ingen alls. sugigt. Ringer mamma. De kommer o hämtar mig! Wohooo. Istället för att gå hem, väntar Erik med mig vid Söder tull.. :) Det var riktigt kallt då. Det blåste massa och sådär. Men vår pratstund kändes inte så lång som den nog var. Uppskattade verkligen att du satt med mig! Tycker om ditt sällskap! ^^ Kändes äntligen som den vänskap vi hade innan jul är tillbaka! ^^ wiie. Tack.
Frida var jävligt flum på tåget och jag kunde stjäla en napp för att få tyst på en unge som satt i samma vagn. Dessutom hade vi 5 tyska turister i vår kupé ^^

Kom hem och visade de grejer jag köpt på mässan. Uppskattades. Gick till datorn och bokade rum på Hotell Colonial tillsammans med Ewelina! <3 Matdags. döhungrig. Inte ätit någon vettig mat på ca 10 timmar. Hurra.
Sen ja... Började min kväll gå utför och jag blev deprimerad och ledsen </3
Eftersom Ewelina och jag ska åka på Långfredagen så gick inga charterbussar från Filipstad så då skulle hennes resa fram och tillbaka sammanlagt gå på ca 650 kr!! Alldeles för mycket. Så vi bestämde oss för att avboka hela resan. Fanns inga andra alternativ heller.. Så.. allt det vi planerat rasade.. :(
Men sen kommer hennes brillianta mamma på (som jag för övrigt redan trodde Ewelina redan tänkt på) att hon kan ta Swebus. HURRA! Våra planer är tillbaka. Så Stockholmsresan blir trots allt av! :D <3 <3 <3 Jag är jätteglad igen! :D

Imorgon ska jag se på Matrix 1 och Apacalypto? hos Anna! :D Det ska bli trevligt. För vi brukar alltid ha trevligt. Så det så.
Nu sitter jag här. astrött och snackar med den enda vettiga på msn just nu. Kirch. ^^
Sovdags strax då! :D Eller om man ska bränna lite film? Vilket fall som helst så avslutar jag denna blogg för denna gång.
Puss hej svejs döh!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vi ska ha det så trevligt så! men du glömde sex and the city-avsnittet med snyggingen. ;) och jag ska låna ditt N64, hihihi, sjukt kul!

Postat av: Alex

Neee, jag fick inget mess. :(
Men jag fick en massa presenter weeee!
Öhm, och så har typ en yttervägg rasat i min lägenhet... X)

2007-03-11 @ 13:34:41
Postat av: Ewe

Hahha jag kan inte tänka på allting! Tänk på för tusan att jag bokade hotell och har kollat upp massa också! O.O Haha. Men du! Vi kanske borde ringa utestället för att se om de har öppet då för säkerhetsskull! O.O

2007-03-11 @ 15:24:28
URL: http://ewelaijna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback