Tiger Wood wasnt happy with just 1, hole in one.

Hallå hallå där! Istället fr att sitta här borde jag fixa iordning mig och sedan åka in till stan. Träffa Erik några timmar. Vi ska göra whiskytoppar, från kakboken man får med Aftonbladet. Både han och jag ärutbildade kockar så det borde ju inte gå fel.. eller?
Igår hade jag verkligen en toppendag! Ohh.
Först gick jag upp runt nio, packade iordning allt jag skulle ha med mig till Jonna och Patrik och gick sen iväg ner till dem. Käkade frukost och matade sedan Zoey för första gången. Så otroligt söt hon är!!
Åkte strax därefter iväg till City Gross (kaos). Mycket folk! Köpte ingredienser till julbord för 8 pers. Precis, för igår blev det julbord för hela slanten! Jonna, jag, Patrik, Mattias, Henka, PB, Carro och Henke umgicks igår. Slavade i köket i 6 timmar igår. Känns som jag aldrig nånsin mer vill laga mat. FY! Jag tänker aldrig skala en endast potatis mer i hela mitt liv. Inte efter det att jag skalade bort en bit hud samtidigt. BOOO! Men allt annat gick smidigt och maten blev ju kanon så inget mer tjafs om det! Just det. Bytte blöja på Zoey också. Första gången, hon visste vem som skulle byta och välsignade mig med en blöja utan bajs. ^^

Imorgon ser planen ut som sådan; Göra wienernougat, köpa lite ingredienser till julbordet på julafton. Handla lite julklappar och sedan hälsa på Mattias mamma. Ja gott folk. När dagen är slut imorgon så är det 4 dagar kvar till jultomten hälsar på. Apropå jultomten läste jag en rolig, helt onödig fakta om Jultomtens julklappsutdelning. Om tomten ska hinna dela ut alla julklappar till barnen så måste han, hans släde och hans trogna renar färdas i 1000 km/sekund. Ungefär 3000 ggr mer än ljudets hastighet. Dessutom han har 1/1000-dels sekund på sig att parkera släden, krypa ner i skorstenen, lämna klapparna, äta upp tomtegröten, krypa upp igen och åka iväg. Men å andra sidan är han ledig 364 dagar om året så jag klappar tomten på axeln och säga; BRA JOBBAT!

Ikväll ska jag och Mattias på bio. Det blir
Avatar. Har inte så jättestora förhoppningar, sett trailern och fastnade för den. Är ju tippad som en av årets filmer så. ja.. Dessutom har vi bokat det bekväma och stora specialfotöljerna. Oh yeah. Ne, nu måste jag verkligen rusa!!! Hörs senare Ewelina och Kimpan.
OH! Tack Ewelina för julkortet, min sötnos v



Kommentarer
Postat av: Ewelina

HÖHÖHÖ det trodde du inte va?!

Postat av: Kim

Fullt upp ju fan vad skönt :)



och jaaa jag vågar inte figurera på din blogg.. du har nog betydligt fler läsare ;)

2009-12-19 @ 20:14:53
Postat av: Erik

Klockren tryffel :), tog med mig lite till jobbet. De blev storm försjusta:)

2009-12-20 @ 01:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback