Kära bostadsrätt.

Idag har jag skrivit på papper på mina nya underbara, fina lägenhet. Kan inte bärga mig tills jag får flytta in och börja mitt nya liv. Just nu känns allt jävligt underbart. Försöker verkligen sluta bry mig mindre om alla andra. Hela mitt liv har jag rättat mig åt andra, stillat deras begär, tillfredsställt andras behov. NEJ! Det är slut med det. Jag måste tänka på mig själv. Som sagt. Jannika 2.0. Nya lägenheten får bli startskottet för något nytt helt underbart. En förändrad Jannika, till det bättre självklart. En positivare, gladare, snyggare, mer påhittig Jannika.
Som det ser ut nu ser det inte ut som det blir någon utlandsresa för mig det här året heller (förlåt Kim).
Det finns helt enkelt inte pengar till i.o.m att jag köpte lägenheten nu. Jag ångrar verkligen ingenting. Resa kan jag göra hela livet. Tyvärr ser det ut som det inte blir något New York i höst heller. Vi får se hur mitt liv ser ut då, men som det ser ut nu kommer jag inte kunna spara ihop tillräckligt med pengar.


Umgicks lite med mamma och pappa idag på förmiddagen eftersom de var med när vi pratade med mäklaren.
Fikade på café Karlsson (hehehe) berättade lite hur det stod till med mina känslor och hela den faderullan. De har ju märkt att jag har blivit annorlunda på senaste tiden med mina känslor och tankar och pappa säger; Men.. det hade jag redan räknat ut för säkert två månader sedan. Syns ju lång väg.
Mamma; Ja varför skulle han annars betett sig så igår?
Jaha.. där ser man. Här behöver man inte säga något längre. Men det är ju bara bra det, eller?


2 maj ska jag till mäklaren igen tillsammans med mamma och pappa och vår kontakt från banken. Då ska det sista skrivas på osv, sen är lägenheten helt min. Antagligen flyttar jag in tors, fre v18. Eller helgen om det finns möjlighet att byta på jobbet. Tjejerna vill ju att jag ska flytta så snart som möjligt så de hjälper mig nog gärna ;) Eller vad säger ni? ;D 2½ vecka känns som en fucking evighet. Speciellt om man längtar efter något.


Bahh. Måste köpa brödrost och elvisp. Kanske elvisp. Har ju min röda älskling som kommer stå framme i köket. <3


Strax kommer syster yster hit. Sen ska vi hämta Zoey och umgås.


Får berätta i nästa inlägg om min sjuhelvetes underbara afterwork/utgång i förrgår. Awesomeness!

Kommentarer
Postat av: Anna

åh, det kommer bli så bra pillan. me likey jannika 1.5 (du är ju inte 2.0 riktigt än, men snart som sagt...). :D

och jaaa. afterworken var LÖVELY. hade så otroligt kul!! :D och vad kul det ska bli imorgon! jiho!

Postat av: Cassandra

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-05-08 @ 21:07:17
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback