Mobilinlägg nr 84.

Första veckan av kaloriräkning börjar gå mot sitt slut. Det första fem dagarna som har passerat har gått bra. Fått i mig runt 1000 kalorier varje dag. Får se vad vågen visar på söndag. Hoppas på nedgång! Den första perioden är absolut jobbigast iom att man mest förlorar vätska. Borde egentligen äta mer än vad jag gör nu. Med så lite kaloriintag så tror kroppen att man svälter sig själv och lagrar istället maten för att ha till senare. Därmed kan man också känna sig lite uppsvälld osv. Idag köpte jag pastan på basilica, åt inte ens upp hela portionen, men efteråt kände jag mig helt spyfärdig. Magen kändes som en ballong. Ville bara springa till toan och försöka få upp allt. Gjorde det inte. Kan bli början till en ond cirkel. Usch.

Hela mitt liv känns som en tragisk komedi just nu. Börjar känna mig schizofren. Tappat lite vem jag egentligen är, hur jag brukar vara. Idag och igår har varit bra dagar. Har känt mig uppåt, känt mig så som jag brukar vara. Sprallig som fan, busig, flum och flirtig. Har känts bra att vara tillbaka till viss mån, trots det att hjärnan ständigt går på högvarv. Imorgon ska jag äntligen försöka föra över bilderna från Göteborg till fejjan. Vet att jag är sent ute. De som inte har Facebook, eller inte är min vän där. Your loss! Om ni inte är min vän, kanske ni inte är värda att se bilderna? ;) Nu lite research. Funderar på färgning nästa vecka för första gången i mitt liv -gulp- SUGGESTIONS?!!?

Kommentarer
Postat av: Ewelina

Jag undrar vilken vis dam som nämnde om för lågt kaloriintag. ;) Men du vet snuttan, man mår dåligt ibland. Kroppen säger stopp till hur du har mått under ett tag nu och det tar ut sin rätt. För ett år sen, i mitt förra förhållande, min kropp tog så jävla mycket stryk fast jag inte förstod det då. Men när jag sen knappt kunde äta eller göra något så förstod jag hur dåligt jag mått. Det går över, så länge du låter ätandet bli till en sund vana. Lite i taget.

Jag kunde vakna av att må illa för jag var hungrig, så åt jag och mådde ännu mer illa. Så det var en ond cirkel då. Men du kommer att komma ur detta, hitta dig själv och så ska du må så jävla bra <3



Puss puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback