Mobilinlägg nr 48.

Idag tog jag upp mitt målande. Tror jag är klar med tavla ett, den sitter uppe på väggen iallafall. Imorgon ska jag börja med tavla två som kommer se likadan ut fast tvärtom :D if you guys get my drift. Blir lugn av att måla. Timmarna flyger iväg rätt fort. Det är underbart, jag, penslar, akrylfärg och en canvasduk. Mitt nästa projekt är jag inte säker på vad det blir. Funderar på en sammanhängande bild fast uppdelat på två eller tre tavlor. Måste köpa mer färg. Rött, vitt, guld och nån mer fräsig färg. Betydligt roligare att ha sina egna tavlor på väggen än köpta, om de ser tillräckligt bra ut för att hängas på väggen vill säga ;) ska nog köpa blyertspennor och ritblock. Måla av porträtt. Det blir fejnt.

9 juli är jag bjuden på kalas hos Per och Richard, 25-årskalas. Får se om jag går. Ska hållas i Orås, var fan det ligger? Ute i bushen tydligen. Saknar Per, sjukt jävla länge sen vi sågs tyvärr, men men, det blir så med vissa människor. Kul att jag blev bjuden på deras lilla get together thingy. Kul att vi hållt kontakten efter alla dessa år. Träffades av en slump, typ. Det var precis när vi började sjuan, en tjej flyttade in hos min granne som "fosterbarn" eller vad man nu ville kalla det. Hon iallafall var tillsammans med någon Daniel. Blev introducerad för Per genom honom och på den vägen är det. Funny how things turn out.

Undrar hur mitt liv ser ut om 10 år. Har fyllt 33 år, kanske jobbar jag kvar på K-rauta? Kanske har jag läst någon utbildning och jobbar med det. Kanske är jag konditor? Kanske är jag hemmafru. Förhoppningsvis är jag iallafall lycklig, frisk och har en inkomst. Ser gärna att jag inte bor själv, utan bor med pojkvän/fästman/man. 33 är känns gammalt. Fast det är det ju inte. Låter inte lika långt till 33 som till 13 t.ex. Då var man en liten skit. Visste ni att min första kyss var med en korean? Johan från Örebro. Jag var 15-16 år tror jag. Jag kände ingenting alls. Har varit ganska sent med allt. Första fyllan var sommaren efter jag fyllt 18 år. Oskulden försvann sommaren efter jag fyllt 19, med min första och enda pojkvän. So far.. ;) Fan vad jag babblar om ingenting.

Har inte riktigt bestämt hur jag ska göra på midsommar. Det lutar åt att faktiskt åka hem till mamma och pappa. Bergs lantställe låter awesome, men är osäker. Midsommardagen har jag fått lite olika förslag också, vet inte hur jag ska göra med det.

Ne, ska kika färdigt på Danny the dog och sen sova, men är ganska trött redan nu så risken finns att jag somnar här i soffan. Vi får se var jag vaknar imorgon \(^^.)/

Kommentarer
Postat av: Anna

vore jävligt kul med kryssning. CRAZZZYY.

ja du.. hur ens liv ser ut om tio år.. är en sådan spännande sak som återstår att se. blir ju lite vad man gör det till, blandat med en jäkla massa tillfälligheter, öppna och stängda dörrar. kul sånt där.

hoppas du ändrar dig angående midsommarhelgen. roligare att göra nått på en sådan högtid, ey?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback