Mobilinlägg nr 49.

Bra start på dagen. Mysig start på dagen. Blev inte så mycket målande idag. Har försökt klura ut hur jag ska få exakt samma motiv till den andra canvastavlan. Tricky indeed. Men det ska nog gå. Får klura ut något imorgon efter jobbet. Jag var duktig och lagade mat förut. Kryddstarka järpar och färskpotatis med fin sallad till. Passade på mitt i allt att baka lite. Invigning för i år och i min nya lägenhet. Smakade en bit av kladdkakan, resten tar jag med till jobbet. Gjorde också en kolakaka. Javisst vettu, när det bakas, bakas det rejält. Den ser lite suspekt ut men den smakar säkert bra. Mina kära arbetskamrater får vara ärliga domare. Själv är jag lite misstänksam då jag aldrig gjort den tidigare.. jaja.

Idag träffade jag världens bästa Anis bananis. Vi hade en trevlig stund vid strömmen där det intogs en sallad från paus. Den satt fint i kistan. Efter en stund när vi ätit upp och mina bara ben inte pallade med blåsten, så knallade vi inåt stan igen. Första bästa affär blev VILA. Trots mitt förbud mot att shoppa, så ligger det ändå en påse i hallen med världens finaste marinblåa klänning i. Hur kan det komma sig? Måste hoppat ner i min väska när jag inte såg. Efter Annas och mina erövringar så satte vi oss mellan Linden och spiralen. Lyssnade på en kille som spelade akustisk gitarr. Det var fint, jag smälte lite inombords. I'm a sucker for guitars. Anyhoo.. när vi satt ner och njöt av musiken dyker än väldigt bekant människa upp framför våra ögon. Bästaste Micke! Woo!! Vi gick till biblioteket och Micke lånade hem ett x-box-spel. Precis innan det såg vi en kvinna som ställde dig och kissade precis bredvid biblioteket, hon hann knappt dra ner sina byxor. Anna blev stött, Micke skrattade och frågade oss om vi skulle tillbaka och hjälpa till, jag var chockad. Vi fortsatte vår kos till Wayne's coffee för en snabb fika/lättare lunch innan Anna skulle iväg på tennis och Micke skulle hämta Casper. Efter okänt antal samtalsämnen gick vi därifrån och lämnade Micke till parkeringen. Anna och jag hittade en ny ingång till linden som vi aldrig sett förut samt ett nytt café. Strax därefter fick Anniball väldigt bråttom hem, så vi skiljdes åt och efter ca fem avsnitt av de nyaste programmen av Family Guy, matlagning, bakning och tv-spelande, sitter jag nu här och förtäljer min historia till er. Kan allt se er skutta av glädje!

På midsommar åker jag hem till mamma och pappa. Tycker egentligen inte det är någon högtid att fira egentligen. Inget speciellt med det. Ännu ett skäl till folk att supa, för det "tillhör". Blir en lugn kväll, får se om jag sover över också. Beror lite på när vi åker iväg till skärgården på midsommardagen. Har potential till att bli en trevlig kväll! Ska inviga min busiga klänning som hoppade ner i min väska idag. Det blir bra. Mina röda klackar till kanske? Eller svarta. Får se om Micke har tänkt att hälsa på mig då, i och med att han ignorerade mig i lördags. Haha, tönt, lite känsligt när Bea var med kanske ^^

Nu blev det ju ett såhäringa långt inlägg igen. Det var inte min tanke från början. Då ville jag mest sukta er med vad jag bakat. Men as usual så flyger mina tankar iväg ^^ Jag hade ju tänkt fixa håret innan läggdags, får se hur det blir med det, det tar sån tid, men ska man vara fin, får man lida pin, right? Fan vad disk det blev efter bakningen. Nån som vill komma och göra mig den tjänsten? En del av mina läsare betalar jag i natura, er andra kan få en bit kaka. Join the dark side, we have cookies!

Känner mig ovanligt lugn inför lördag, kanske lugnet före stormen? Tror jag kommer vara förstörd på fredag, eller så blir jag inte det. As long as you do it for you and you promise to get back to me, I couldn't be more happy.

på tal om engelska, undrar vad som hände med Adrian, honom jag har att tacka för min goda engelska. Om jag hade vågat prata med honom när han ringde så hade jag varit bättre på att prata på engelska också. Jag suger ärligt talat på att prata på engelska, skriva är en helt annan femma. Fast å andra sidan. Om man har spenderat sjukt många timmar på att bara skriva engelska med en person från USA, så borde man bli ganska bra. Wiho! ^^ Ne, dags att fixa lockar. Är så trött på mitt raka hår. Eller så skiter jag i det och har två flätor imorgon.

Godnatt gott folk. Och tjejer, glöm inte att plocka sju olika blommor och lägga under kudden på midsommar. Den kille ni drömmer om på natten kommer bli er framtida man. Mhmm, tänk på det ni!

Kommentarer
Postat av: Anna

HAHAHAHA!! @ din tvättkommentar på min blogg.

sicken busklänning.. mina shorts var lite busiga de också.. vi kommer vara så fruktansvärt snygga dock. värt det. och det kommer bli riktigt trevligt ute i stegeborg.. micke kommer garanterat bete sig bättre då. nu vet han ju att du kommer också. kanske han var caught by surprise i lördags.

hoppas du inte är förstörd på fredag. stay positive älskade pillan. PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback