Mobilinlägg nr 53.

Galen stekarfest ute i Stegeborg igår kväll. Har nog inte haft så roligt på länge faktiskt. Var först hemma hos mamma och pappa under dagen. De skjutsade hem mig runt 17-tiden. Jag fick bråttom att slänga in mig i duschen innan the crew kom och hämtade upp mig. Slängde på mig min nya festblåsa och sminket på. Håret orkade/hann jag inte göra något med. Fick valuta för pengarna under de första 3 minuter jag bar den ute bland folk. Fick i uppdrag av Anna att köpa cigg till henne så vi skulle spara tid, (som hon ändå slarvade bort sen) så jag går ner till kiosken som ligger 50 meter ifrån mig, köper det jag ska ha och får sedan en busvissling efter mig när jag går ut. Haha, suck :P Blev iallafall upphämtad strax efter 18.00. Snälla Johan skjutsade ut oss och kom sedan och hämtade oss när vi skulle hem. I bussen satt redan Berg, Micke Vahter, Emelie, Bea och Anna. Sjuhelvetes gäng alltså. Vi kom iallafall fram och fick vårat bord. Servicen var usel, dålig ursäkt att det var rörigt och mycket folk. Ett bättre system kanske? Jaja, vi träffade på Mogge det första vi gör, lagom rund under fötterna. Han satte sig ner vid vårat bord. Champagneen kom in och vi skålade för en trevlig kväll. Helrör med absolut vodka fortsatte rulla in och alla mådde jävligt fint. Iallafall jag. Stegeborg är litet. Vi träffade Michelle och Calle också. Sa hej till expediten ifrån VILA?!!? "hej, jag handlar där ofta?" Kvällen var iallafall sjukt trevlig. Visst, det kändes av att det var lite par-uppdelat, men vem bryr sig egentligen? Hade svinkul hela kvällen. Rosévin efter rosévin beställdes in. Var lite lagom stadig i benen där ett tag. Annas sambuca shot gjorde det inte bättre ;D Vi dansade som fan nån kille på dansgolvet tog tag i min arm, snurrade runt mig och tyckte vi skulle dansa. Det tyckte inte jag. Kvällen tog slut vid ett nån gång, hade inte riktigt koll på klockan. Anna och jag stack till toan en sista gång, helt plötsligt när vi kom tillbaka satt det en ny kille, som vi inte snackat med under kvällen i vår lilla buss. Marcus, 30 år, gammal klasskamrat till Micke från gymnasiet. Han fick nöjet att åka med i vår partybuss. Tycker lite synd om Johan som tvingades lyssna på vårat gallskrik till Seven nation Army. Så kan det vara. Micke var full, därav hans gulliga konversation med Marcus innan Micke slocknade på Bergs axel.

-Ey! Marcus!? -Ja? -Du vet, tjejen bredvid dig? (det torde vara jag då) -Ja, vad är det med henne? -Det är en bra tjej, ni skulle passa jävligt fint tillsammans alltså!

Efter det slocknade Micke och vi andra fortsatte i sång. Marcus var intresserad, märktes lång väg. Speciellt när Vahter spillde ut rödvin på mig och Bea och jag fick över mina lår och det kom över sätet. Försökte torka bort det som gick (thank god för barbent, så jag inte hade ljusa byxor på mig). Marcus hjälpte till att torka bort vin på mitt lår, försökte få det att se oskyldigt ut. Fortsatte sedan att ha sin hand vilandes på sätet väldigt nära mitt lår. Haha, ja.. Anyhoo. Vi var tillbaka i stan runt två. Marcus och jag var på för utgång på Hugo och Anna och Vahter var på. Vi blir avsläppta vid CJ-parken. Börjar gå bortåt. Upptäcker att det är helt dött. Hugos är stängt? Lika bra det. Vi gick till kebab baren vid rådhuset och käkade. Var inte så hungrig när jag väl började käka. A och V.delade på pizza och sen skulle vi gå åt varsitt håll. Sötnosarna gick neråt resecentrum igen och jag och Marcus slog följe åt andra hållet. Utanför hans port frågar han mig om jag skulle följa med upp. Tackade nej och sa att jag skulle vidare hemåt. Han frågade om jag inte ångrade mig med mitt beslut :P Han fick en kram och sen gick jag barfota hem till mig.

summa sumarum så såg min kväll ut sådär. Idag har jag varit hemma hos mamma och pappa tillsammans med Jonna och Patrik. Fikade lite och åt välbehövlig bakismat. Nu tänkte jag krypa upp i soffan och kolla serier//film och äta jordgubbar från päronens trädgårdsland. Ha en fortsatt fin kväll. Jag ska njuta av att semestern börjar på riktigt imorgon genom att gå till gymet. Ska bli hur grymt som helst. Längtar efter att få gå på band och lyfta lite skrot.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Anna

stekigt värre. helrör, champagne och rosé. du var så otroligt vacker så är inte förvånad om du fick busvisslingar och en marcus på halsen ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback