Välkommen till Norrköping!

Är hel slut.. Benen värker. Armarna är som spaghetti. Flyttbilen från Rent-a-wreck gick från Norrköping igår strax innan 18, raka vägen till Stockholm. Direkt när vi kom fram så började vi packa ner alla kläder och det vi kunde utan flyttlådor. Mats pappa skulle komma med lådor idag. Tror Mats vaknade runt sju nån gång imorse. Vaknade lite yrvaket och somnade genast om igen. Vaknade av att han skrapar is eller liknande ur frysen. Efter det kunde jag inte somna om, men drog mig kvar i sängen ett tag till. Sen var det bara upp och börja plocka ihop allt som skulle i lådor. Klockan tio kom Mats pappa och då blev raketfart kan jag lova! Mats bor 3 1/2 trappa upp, utan hiss, så det blev en hel del springande upp och ner. Trots detta var vi färdiga på drygt 2 timmar på endast tre mann. Yeah! Effektivt ska det vara.
Utan frukost i magen gick vi alla tre, med lågt blodsocker, skakandes händer och tog en fika. Välbehövligt!!
Uffe åkte hem och jag och hjärtat dammsög och städade det sista innan vi åkte därifrån. Lite vemodigt var det allt, men vi kommer få det så underbart i vårat hem här i Norrköping.

Nu ligger vi här i soffan. Mats har slocknat. Stackarn. Tröttis.
Jag är trött, men funderar på att göra popcorn. Kanske slocknar jag med.. med handen i popcornskålen.

Imorgon blir det fan inte många knop. Lämna hyrningsbilen och sen? Helst inget. Jag lär ha träningsvärk imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback