Att ge någon en andra chans.

Det är lite intressant att se hur människor beter sig runt och med människor som avsiktligt gjort dig illa. Hur man hela tiden, dag efter dag, vecka efter vecka fortsätter prata med den här människan. Likaså andra hållet. Hur den här människan som avsiktligt ha sårat har skam nog att se honom eller henne i ögonen?
Har nu flera gånger sett en kär vän till mig (eller var, tappat kontakt senaste tiden) umgås med den här människan och jag blir så illa till mods. Vill bara skrika rakt ut att sluta umgås! Personen ger dig ingenting förutom sällskap och negativ energi. It's so sad..
Men å andra sidan är det inte min ensak. Det enda man kan göra är att säga vad man tycker och sen är det personen i fråga att avgöra vad hon/han ska göra. Att faktiskt ge en andra, förlåta och gå vidare.

Jag är ett praktexempel på detta. Har förlåtit Andreas, som enligt mig gjorde något oförlåtligt mot en människa. För vad han än säger så gjorde han det med flit. Kanske inte själva grejen med att såra mig, men att låta det gå den tid det gjorde.
Men jag förlät honom. Det tog mycket energi och stor bit av mig själv att göra det, men jag är väldigt glad idag, såhär några månader senare att jag gjorde det. För trots att vi inte ses annat än på jobbet så är han en av mina närmaste killpolare. Vi är väldigt lika och har så mycket gemensamt.

Det är så lätt att säga åt nån annan vad han ska göra, det enda jag har att säga är att rannsaka dig själv. Är det värt att fortsätta ses, eller kommer du faktiskt må bättre i längden utan denna människa i ditt liv?

Jag bryr mig om dig, that's all <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback