Delmål 1 - Resultat - 69,6 kg.

Godmorgon alla sötnosar!

Jag är uppe med tuppen på mina lediga dag och det känns skönt att komma upp tidigt. Brukar faktiskt göra så när jag är ledig, delvis för att få ut något av dagen och sedan för att det är betydligt skönare att träna på morgonen än när alla stressar efter jobbet.
Men det var ju inte där här jag skulle prata om idag egentligen. Egentligen är delmålet satt till imorgon, men i och med att jag jobbar öppning på jobbet så hinner jag, My och Nicko inte ses. Mitt delmål till idag var att gå ner till 69.7. En viktnedgång på 2,5 kg. Vågen visade idag 69.6!!! Från ingen viktnedgång förra veckan, till 1.4 kg den här!!

Det känns helt otroligt faktiskt. Dessutom med tanke på att vi faktiskt inte tränade i söndags och att jag åt pizza, semeltårta och drack cola i söndags. Plus mycket mat, lite godis, vin och en hel del rom på fredagen.
Detta visar att jag inte ska vara helt nojig över att unna mig något och att fortsätta hålla i mitt sätt att äta och träna trots att inget hände på vågen förra veckan.
Jag är riktigt stolt över mig själv och jag ger mig en stor klapp på axeln.

Duktig Jannika!


Kommentarer
Postat av: Ewelina

Grattis gumman!!! :D Så länge man inte unnar sig för mycket och för ofta så! Jag är otroligt stolt över dig min lilla sockerpulla <3 <3 Massa kram o kärlek till dig ifrån min i Värmland <3

Postat av: Anonym

Jag slår nästan en volt. Fan va bra jobbat älskling! (Victory dance). Dina resultat visar klart och tydligt att vi lagt upp ett bra schema åt dig, men framför allt att du följt schemat. Det är nu dags att sätta upp ett nytt delmål, men den diskutionen tar vi i helgen. Tappa inte fokus nu bara för du nått delmålet. Det är välldigt lätt att slappna av och ramla tillbaka efter att man nått första målet. Men icke, på lördag ger vi gärnet igen.



Under helgens pass kommer fokus ligga på överkroppen. I syfte att dokumentera din fysiska status, handleda dig och upptäcka eventuella teknikövningsbehov.



Jag har planerat in ett styrketest som i stora drag börjar med 1 set uppvärmning/ övning. Därefter genomföra så många set du klarar med 12 rep/ set och en viktökning med ca 5%/ set. 1-2 min vila mellan set.



Det kan eventuellt bli ett långt pass beroende på hur många set du klarar, vilket har lett till beslutet att räkna med ett pass på ca 2h. Detta har också lett till beslutet att eventuellt öka kolhydratintaget före testet. I syfte att ge dig så bra möjligheter till energiuppladdning som möjligt. Dessutom har jag som önskemål att du INTE tränar överkroppen dagen innan. Detta förstås i syfte att du inte ska ha slitit ut dig på valda muskelgrupper innan testet.



Mer info ESO (Enligt senare order) ;)

Puss och smisk

2012-02-16 @ 20:07:59
Postat av: Kim

Duktig tjeeeeej :D!!

2012-02-16 @ 20:46:35
URL: http://anonanonymousone.blogspot.com
Postat av: Ewelina

Jag tror Mats bara tänker glo o ta på dina bröst när det gäller överkroppsfokuset. MWIHIHIHI!

2012-02-17 @ 10:10:54
URL: http://ewelinabonk.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback