Inte tappa fokus nu.

Ställde mig på vågen. Nederlag? Vågen har inte rört sig ett hekto ens. Blev chockad, ledsen, besviken, förvånad och förbannad. Sen började jag fundera. Jag ska inte jämföra mig med Biggest Loser, men i den serien är det allmänt känt att andra veckan där så går vissa upp, vissa stannar på vikten eller går ner väldigt lite.
Hur ska jag tackla denna situation? För det är i såna här situationer där man lätt kan tappa fokus och känna att, shit, nu hände INGENTING på vågen. Skitsamma. Då återgår jag till mina vanliga rutiner.
Min teori är att nr 1: Jag är inne i vecka två perioden.
Teori nr 2: Jag har gått och sprungit mycket denna vecka + ett styrkepass av ben och därmed byggt mer muskler. Alla vet att muskler väger mer än fett. Näst intill 20% mer.
Teori nr 3: Intagit för mycket kalorier/mat i kosten. (?!?!??!!)

Känns som teori nr 3 känns högt osannolik. Eller? Jag menar, jag kan knappast gå ner till det intag jag gjorde förra veckan igen då jag knappt orkade göra nånting pga energibrist..
Mätte mig lite snabbt häromdagen och hade gått ner 2 cm runt midjan iallafall så nånting har ju hänt i jämförelse med förra veckan.
Ska rådfråga och bolla idéer med min PT och se vad han har för tips och råd.
Jag kommer absolut inte ge upp!

TAPPA INTE FOKUS JANNIKA!




Kommentarer
Postat av: Ewelina

Kom igen nu! Så länge vågen inte visar + så ärre lugnt <3 sluta vara så hård emot dig själv!!!

Postat av: Anonym

Kul att se dina vänner stötta dig. Önskar fler av mina vänner gjorde det =). Men allt ligger tyvärr inte på minskning i vikt. Att du inte gått ner är inte ett nederlag över huvud taget, utan snarare ett bevis på att du jobbat hårt med din träning och kost. Ja, muskler väger mer än fett och vad som högst troligen hänt är att du förbränt fett och ersatt det med muskler. Jag tycker inte vi ska på något sätt reglera kost eller träning i nuläget. Vi kör på med samma upplägg en vecka till. Bra jobbat! Nu kör vi vidare. Puss

2012-02-11 @ 11:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback