Vino!

Bra träningsdag idag. Satte klockan på 7 och gick upp strax därefter och fixade sedvanligt min havregrynsgröt med mjölk och sylt. Låg kvar i sängen och slötittade på Jamie Oliver i ca en timma innan jag pallrade mig upp, tog på mig träningskläderna och gick iväg till gymet. Vilken morgon alltså! Jag är beundrad hur min syreupptagning har förbättrats, hur min kondition har förbättrats. Jag sprang helt obehindrat i 8km/tim. Andningen i princip i samma takt som en vanlig promenad. Jag valde att inte öka då jag ville ha en ganska slapp löpning på morgonen.
7 km senare så tvingade jag mig själv att sluta om jag skulle hinna hem, duscha och fixa iordning mig om jag skulle hinna med att gå ut till jobbet också vilket tar 40-45 minuter. Så riktigt bra träningsdag idag!

Sitter just nu, innan jag ska ta itu med min stökiga lägenhet och tittar på vin. (Hur hinner lägenheten fallera??!?!! Mystery every time..) Tänkte nog köpa två olika sorters viner imorgon, tror jag. Ett för att ha imorgon hos syrran till maten/sällskapsdricka och ett till lördag kväll för lite hemmamys med älsklingen.
Om man tänker tillbaka till för ett år sen bara så var det helt otänkbart för mig att dricka vin. Det gick inte. Bland mina första fyllor var på vin så det gick bara inte. Men efter sommaren 2011 så har jag lärt mig (thank God). För herregud vad ett glas rött kan göra skillnad till maten. Oh.. my.. god.
Anyhoo så har jag tänkt på dessa två, vet bara inte vilken jag ska ta till vilket tillfälle:



Farnese Colline Teramane
Italienskt vin, fruktigt och smakrikt.
"Generöst fruktig smak med inslag av fat, mörka körsbär, skogshallon, örter och kakao."Låter ju som en given kombo.99:-

Rocca di Montemassi Le Focaie
Italienskt vin, fruktigt och smakrikt.
"Smakrikt, fruktigt vin med fatkaraktär, inslag av körsbär,plommon, örter och choklad."Mums?99:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback