Min syn på träning.

Den här saken med att träna.. Det tar kål på mig på ett vis. När jag väl tar mig till gymet går det oftast bra, står och flåsar på bandet och svettas bland maskinerna. Just nu är inte mitt mål att bli muskulös har jag upptäckt. Den skillnaden som uppstår i mitt humör när jag ena gången gått/sprungit på bandet i jämförelse med när jag lyft tunga vikter är helt olika. Min personliga tränare har satt upp mål, mål som jag satt själv men vägen dit handlar i 90% av styrketräning i form av fria vikter.

Igår gick jag på bandet i 60 minuter och efter det löpte jag i 30 minuter utan problem. Känslan jag hade efteråt.. alltså, tror inte ni förstår riktigt hur STORT det var för mig att springa i 30 minuter utan uppehåll... Det har aldrig hänt för mig förut. Samtidigt blir jag frustrerad över att ingenting händer på vågen. Jag äter inte mer än vad jag gjort förut, har slutat småäta. Prestationsångesten är svinhög och jag höll på att gråta idag på gymet när jag insåg att jag inte kunde utföra hela schemat min PT satt för mig. Jag vet att han inte satte orimliga mål och jag blir ledsen och förbannad att jag inte kunde prestera bättre, speciellt i jämförelse hur jag presterade igår.. Så idag känns det tungt. Men som Ewelina skrev till mig förut idag; "Den bästa motionen är den som blir gjord." Jag antar att det är sant. Bättre att jag kom iväg till gymet och gjorde så gott jag kunde än bara suttit hemma.

Det här med kosten också.. Det är så otroligt svårt. Att jag har nån slags ätstörning. Att jag inte kan kontrollera när jag ska sluta äta. Ställer nån fram en skål med chips äter jag tills jag nästan spyr av mättnad. EN portion mat? Jo, det är kanske är givet. Skulle kunna äta halva min form med köttfärspaj som står i kylen. Bufféer är farliga, kakor, bakverk. Mat i all sin form. Jag har en slags hatkärlek till mat. Känslan av att vara hungrig är lite skrämmande. Helst vill jag stoppa något snacks eller liknande i munnen hela tiden, ständigt gå och äta på något. Mat, kost och hälsa är något jag kommer att få tackla med livet ut. Jag har taskig metabolism och det känns orättvist för de som har en bra. För mig gäller minimalistiskt med mat eller kopiösa mängder. Jag har svårt att hitta balansen däremellan.


Vill vara fin, sexig och bekväm inför M, men min blyga sida kommer fram, känslan att vara fysiskt större än sin partner är otroligt jobbig, något jag tänker på ofta när vi är med varandra. Känns som jag sitter i samma situation som jag gjorde med Mattias, and it sucks.

Angus steak house - London, oktober 2011.

Kommentarer
Postat av: Ewelina

Alltså, du är ju så himla snygg! Självklart vill man ju känna sig attraktiv för sin partner och allt. Men det handlar om så mycket mer än bara det kroppsliga.



Sen kan du tänka såhär, småätandet har ju gjort att du alltid haft igång matsmältningen, när man slutar så ställer ju kroppen in sig på "svält" lite. Men det handlar om att hålla detta kontinuerligt och så kommer du se resultat till slut <3



Jag älskar dig gumman, du är så himla fin som du är <3 Men jag förstår känslorna du har. Men det kommer löna sig!

Postat av: Kim

Googla "the petite advantage diet" där har du precis hur det fungerar med kroppen egentligen. Kort och gott.. kalorier in och kalorier ut... När man tränar cardio dvs springer, cross etc. så bränner du dina kalorier för stunden.. det blir inte allt för många kalorier under en timme.. ca 500.. det är typ.. 1 marabouchoklad kaka.. inte mycket alltså.. dessutom blir man hungrig när man rör sig intensivt i 1 h och måste ofta äta mer. Det är såklart bra att röra på sig och springa MEN för att uppnå resultat så måste man aktivera musklerna. När du styrketränar så bränner du medans du tränar och även efteråt hela tiden.. för musklerna äter fettet och ju bättre muskler du har desto mindre fett borde det bli kvar. Dessutom har man ju möjlighet att forma kroppen så som man vill ha den. Behöver inte lyfta tungt men lätta vikter o många reps för slanka muskler. Sen är ju dieten livsviktig. Protein för att mata kroppen (man blir mättare) på 100 kcal protein går det åt 30 kcal bara för att förbränna proteinet.. alltså har du bara 70 kvar. På 100 kcal fett går det år 3 kcal att bränna fettet.. det är 97 kvar, stor frukost (då menar jag stor.. man ska typ va proppmätt.. ägg o dyl) mellan lunch och mindre middag.. detta är inget problem om man äter den där gigntiska frukosten för då är man helt enkelt inte lika hungrig resten av dagen. Men be om hjälp att forma kroppen till det du vill ha... kolla youtube.. haha vilken uppsats jag skriver höll på att bli mer :P

2012-01-27 @ 18:19:37
URL: http://anonanonymousone.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback