Stockholmssnobb eller storstadstjej?

Har fått höra delade åsikter om min pojkvän som kommer ifrån Stockholm. "Åhh, du kommer blir en såndär Stockholmsbrat som tycker du är finare än alla andra" Till: "Tror du kan växa mer som person och karriärsmässigt i Stockholm" Mina erfarenheter om huvudstaden innan Mats har inte varit något speciellt. Jag och vänner har åkt upp för att ta en dag på Gröna Lund. Vi har vandrat runt i Gamla stan och bara strosat runt. Men Stockholm är STORT! Herrejösses... bara centrum, innerstaden är gigantisk och sen förorterna, eller delarna som tillhör Stockholm. Allt känns gigantiskt och.... jag gillar det verkligen. Kanske är det för att allt är nytt och spännande men det känns rätt.

Det känns rätt att gå runt i Gallerian och sen svänga in på NK en runda. Det känns rätt att man kan gå ut mitt på natten och det ändå finns ställen som är öppet.
Jag vill inte säga att dyra märken tillhör Stockholm, men det är en del av det. Som tonåring tittade jag blygt och försiktigt in mot MQ, Johnells, Gant, Sisters och Brothers som var och är de största märkerna i Norrköpings shoppingcentrum. Jag vågade aldrig erkänna att jag innerst inne ville ha de där kläderna också. De lite dyrare märkerna.
I helgen när vi var på Kvarterskrogen Asken, gick jag och Mats förbi Lexington-butiken i Knäppingsborg och jag myste för mig själv. Exklusivt, mysigt. Tittade snabbt in genom fönsterskyltningen.
Om man jämför med dagens känsla jag har av exklusivare märken så är det mer annorlunda. Det är inga problem att gå in på vare sig MQ eller Sisters och köpa en tröja. Nu har man en annan syn på pengar och jämfört med studiebidraget man fick i skolan och jobblönen så har jag råd med det.
Om man utgår från NK i Stockholm där vi strosade runt sist vi var i Stockholm så gick jag runt och rös när vi gick förbi butiker som Louis Vuitton, Yves Saint Laurent, Cartier, Mulberry, Karen Millen och Newport.

Stockholmssnobb eller helt enkelt storstadstjej?


Kommentarer
Postat av: Ewelina

Om folk tror att du kommer ändra hela din personlighet för att du eventuellt skulle flytta till Stockholm, är ju helt befängt. Du blir mer världsvan för att det är något större, men du är ju samma tjej ändå. Förfasiken det är ju hur nära som helst till Norrköping med x2000 jue!!! Men Guuuud vad folk ska tycka o ha sig. Bögfjollor är vad de är!



Och du, jag suktar efter en Mulberry och även om jag har råd med det så känns det så fel att köpa en haha. Gief plz!

Postat av: Kim

Jag är så glad för din skull :)! Vem vill inte ha lite storstadsliv.. snygga handväskor L och massa annat göttigt..

2012-01-27 @ 18:22:50
URL: http://anonanonymousone.blogspot.com
Postat av: Åsa

Gud vad härligt de är att läsa din blogg. De bara sprudlar av kärlek. ^^ lovely. Älskar att du är nykär och lycklig i din man. Ingen dålig fångst.

Men sorg i mitt hjärta så säger jag: LÄMNA OSS INTE!! Om du flyttar till Sthlm så ses vi ännu mindre. Buh! Btw så är de fan dags att ses. - mutter- hatar att de ska gå så lång tid imellan när vi ses.

Love Å <3

2012-01-28 @ 08:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback