Hålla kosten eller inte?

Tycker verkligen inte om känslan att vara hungrig. Eller vara på gränsen. Vill kunna känna mig mätt, men det gör jag inte. Ikväll har jag ätit två kokta ägg och ett päron. Känns som jag skulle kunna trycka i mig fem ägg till.
Måste finnas ett bättre utväg än den här? Frukosten är inga problem med. Havregrynsgröt och ett ägg fungerar jättebra, är ingen typisk frukost människa. Ibland kan det vara trevligt att duka upp allt möjligt på helgen dock :)

Men det är verkligen en kamp. Älskar mackor, älskar pastarätter, all form av potatis, men även en god köttbit med en god sås till.. Det här är såååå jobbigt. Det är ingen som tvingar mig till nånting, men jag vill gå ner i vikt och jag vill tona till kroppen och om det här är en spark i rätt riktning, so be it.

Att ännu en gång ha en pojkvän som kan äta vad han vill utan att det syns är jobbigt. Att se honom äta bulle, semla. Vill ha jag med. Det som är så svårt med kosten är att vi alltid måste ha det, Det är vårat bränsle. Vi måste äta för att kunna fungera och överleva. Godis och chips är inga problem. Jag kan äta/smaka det nån gång för jag vet att det är inget jag behöver matmässigt för att kroppen ska fungera. Nu säger jag inte att kroppen behöver en pizza eftersom det är mat, men jag vill ha en fin jävla köttbit, mediumrare och en bit potatisgratäng.
Går ständigt och tänker på mat. Sugen på en pastarätt med kyckling i någon gräddig sås. Eller oxfilépasta..
Mats och mat är det som ockuperar min hjärna.

Min passion för att baka lär ju försvinna helt om jag ska fortsätta såhär.


Kommentarer
Postat av: Anna

det är ju ett väldigt strängt kostschema du går på nu... det är bara du som känner om det är hållbart eller inte. väga fördelar och nackdelar och allt det. och förstår att det är jobbigt att peta i sig den maten när mats sitter bredvid och mumsar semla.. det är starkt

2012-01-30 @ 23:54:57
Postat av: Mats

Jag håller helt med Anna, och bara den starka som kan stå emot frestelsen av att se någon anna äta när man är hungrig.



Likaså har jag sagt flera gånger, hur imponerad jag är över din motivation och envishet att ta dig dit du vill nå. Att vara så stark som du är, kommer inte bara hjälpa dig nå dina mål. Utan även forma din syn på dig själv, och ge dig större tillit till i dig själv att stå fast och kämpa för det du tror på.



"Smärta för stunden, stollthet för evigt". Jag vill att du bränner fast de orden i huvudet, för var du tagit på dig är en mycket tung packning som kan behöva bäras länge. Axlarna kommer domna av vikten, fötterna kommer få blåsor, benen kommer att värka och du kommer att vara slutkörd. Men om du trotts din otroliga vilja känner osäkerhet och tänker.

-"Jag klara inte det här"

Då är det bara att vända blicken åt sidan. För där kommer jag alltid att finnas, för varje litet steg du tar. Jag skulle möta din blick och se dig djupt i ögonen och säga.

-"Du kommer klarar det, jag tror på dig". Tillsammans är vi oförstörbara älskling!

2012-01-31 @ 16:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback