Vänlighet.

Tänk att en så liten sak kan göra en lite gladare än vad man redan var. I väntan på min buss hem (som jag missade med två sekunder) så gick jag till Ica. Köpte mig en Loka och en bit mörk choklad. Ställer mig i kassan. Killen framför mig tittar på mig, ler lite och låter mig gå före. Kan inte påstå att han hade så mycket grejer själv att handla. Sååå, det var snällt. Småsaker som visar att unga (liksåväl äldre) har omtanke. Något som man sällan ser nu för tiden.

I väskan har jag ännu en färgburk med mig. En betydligt ljusare variant och som går i mer det olivgrön/grå hållet. Får hålla tummarna!

Oj? Killen som lät mig gå före på Ica åker visst samma buss som jag. Borde kanske låta honom kliva på före mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback