Känslan av att vara attraktiv.

Att känna sig attraktiv för andra, men först och främst för sig själv. Om det inte känns vackert inombords kommer det aldrig lysa utåt.

Jag ska dra två paralleller, där ena situationen handlar om mig och den andra handlar allmänt om vilken människa som helst.

Att kunna känna sig vacker, sexig, attraktiv krävs mer för andra. Vissa har växt upp med ett hårdare socialt omdöme där man socialt inte "passar in" för den typiska snygga tjejen/killen. Det brukar ofta tyvärr börja i tidigt stadie där också man tar åt sig som allra mest; tonåren. Man skulle klä sig på ett visst sätt, men också agera på ett visst sätt. Det var inte attraktivt att vara nörd, eller vara riktigt allmänbildad. Man skulle ha ett attraktivt utseende, passa in i gänget och klä sig efter det senaste.

Turligt nog ändrades mycket av det ju äldre man blev. Tyvärr tror jag att fixeringen vid att vara attraktiv går ganska mycket hand i hand med dagens mobbning.

Jag har alltid blivit, jag ska inte säga mobbad, men människor har alltid kommenterat min etniska bakgrund, mitt synfel (ojoj, hallå glasögonorm!), hur jag inte var lika fullbystad som andra eller exempelvis min vikt. Vissa dagar var det jobbigt i skolan. Jag kunde komma hem och gråta inne på mitt rum. Pressen på att gå i min systers fotspår var enorm hög. Hon var allt det jag inte var. Smal, vacker, populär, modemedveten.

Jag är fortfarande än idag inte fullt ut bekväm med hur jag ser ut. Vissa dagar, veckor är bättre än andra. Trots det faktum att jag har någon som tycker jag är vacker för hur jag ser ut, så är man självkritisk. Påklädd ser jag fucking awesome ut. Underkläder på ser man inte mer än okej ut. Avklädd ska vi inte ens gå in på. Om jag säger så att jag bokstavligt talat har endel att jobba med ;)

Dock försöker jag. Självförtroendet har fått sig en törn i och med allt som hänt de senaste veckorna, men jag lever. Jag har tusen saker att se fram emot och som jag vill uppleva, så dumt vore det att gräva ner sig i det här.

Glöm inte att du är vacker!


Kommentarer
Postat av: Kim

Du är så klok kära Jannika! Men jag blir allt lite ledsen på dig när du inte tänker högre om dig själv (slår vad om ett du är lika awesome med och utan kläder) ! Dessutom så är du som ett fint vin.. sen jag träffa dig har du bara blivit vackrare och vackrare :)!

Postat av: Ewelina

Att vara vacker och attraktiv är ju så mycket mer än bara yta och det insåg man ju desto äldre man blev. Jag förstår också att du, med detta inlägget inte är ute med håven och fiskar, och det jag säger nu är inte för att vara snäll. Men jag har alltid tyckt att du varit så sjukt fin, både som person och utseendemässigt. Jag kommer ihåg när vi var ute i Stockholm när vi var där, hur så många drogs till dig och spanade. Hur omtyckt du är av så många och så vet jag hur mycket jag bryr mig om dig.



Glöm inte vad jag sa, tre bra saker med dig själv och lär dig att se dina snygga sidor! Jag kan inte påstå att jag tyckt jag varit svinsnygg eller attraktiv men baske mig det gör jag nu. Och det är så skönt att inte oroa sig vad andra tycker, för jag vet själv att jag är så jävla awesome.

Det är hit jag vill att du ska komma, för du är så fabulous girl! <3



Pepp till dig, och det du beskrev om Mats i ditt tidigare inlägg, åh det var ju så att jag längtade till sängen under täcket. LOL <3

2012-03-11 @ 20:25:27
URL: http://bonkvsgnu.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback