Nykär fortfarande?

När är man nykär? Och finns det en regel när man inte är det längre? Mats anser sig inte vara det längre medan jag själv tycker det. Det pirrar fortfarande i kroppen när jag ser honom och fjärilarna snurrar runt när han rör vid mig.

Nu kanske ni säkerligen undrar: vad fan gör du uppe så tidigt på din lediga dag?!
Jo det ska jag säga er. Hade sån jävla märklig dröm inatt. Jag bodde tillsammans med mitt ex av nån anledning. Jag jäktade till bussen, som jag ändå inte hann med. Löpte som en tok. Övervägde om jag skulle följa med och sova med exet i sovrummet, trots att jag i bakhuvudet hade Mats i åtanke. Sen kom Micke A och hämtade upp Henka utanför min lägenhet, så jag fick skjuts till jobbet. Jag hade virat in mig i mitt tjocka täcke som jag lämnade precis utanför hissen.
Dock fanns inget av det här i min drömtydningsbok. Letade efter alla möjliga ord, gick inget bra.

Nu har iallafall Mats dragit till jobbet och kvar är jag, vaken. Ska passa på att titta på svtplay - 30 grader i februari.

Men till att återgå till nyförälskelse. Jag är nog nykär fortfarande. Så sjukt upp över öronen förälskad och tänk vilken tur jag har. Att jag hittade nån som är precis lika förälskad i mig, o vågar visa det också.


Kommentarer
Postat av: Ewelina Helmersson

Nykär kan man vara hur länge som helst. Likaså måste man som vän respektera att personerna vill spendera sin lediga tid tillsammans när de väl ses. <3



Ibland kan jag känna mig nykär än. Över saker Daniel gör eller säger. Sen tror jag att när man lämnat nykärsstadiet så är man redo för nästa del i förhållandet. Man tänker mer rationellt kanske, jag vet inte. :)



Jag är bara glad över att han gör dig såhär lycklig <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback