Inatt hade jag cancer.

Inatt drömde jag att jag hade cancer och skulle dö. What's that all about?
I min drömtydningsbok står det såhär under död:
"Om det är drömmaren som dör har det aldrig någon koppling till en verklig, nära förestående död. Det är snarare en syftning på behovet av att ändra riktning i livet och att låta gamla attityder dö. Död innebär i allmänhet att en radikal förändring är nödvändig."

Under sjukdom stod det såhär:
"Inre personliga skäl pekar på ett ökat behov av att skydda sig, eller skada sig själv."

Jaha.. Intressant må jag säga

Junie, några intressanta inflikningar på det här?


Kommentarer
Postat av: Junie

I en av mina drömböcker står det att cancer symboliserar något obönhörligt som äter människan inifrån. Och att man är döende kan vara en påminnelse om att göra vad man vill nu, innan det är för sent. Det känns ju som att båda våra böcker menar på ungefär samma sak, dvs att du behöver förändra något nu, troligtvis pga något som "äter dig inifrån" (vad det kan vara vet jag inte). Tror du att det kan stämma? kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback