Throw back thursday.

I väntan på bussen förut så kom det vindar som förde med sig sommardofter. En blandning av gräs, nyfallet regn och uppvärmd asfalt. Trots kylan ute så blev jag helt varm i kroppen. Kom att tänka på den gången jag och Mats var ute på mini-hike. Tog med oss ryggsäck, sockerkaka som blivit över sen dagen innan, snabbkaffe, filt att ligga på och så en flaska med vatten som vi skulle koka. Själva grejen att koka vattnet i plastflaskan kändes spännande. Leta upp torra kvistar och grenar. Göra upp en liten eld och placera den i. Mysigt. Det vill jag göra om. Lagom mycket natur för min del ;)
Nästa gång kanske vi tar en minikastrull eller något. Det tog så himla lång tid innan vattnet kokade, men kanske det som är lite av tjusningen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback