Min 1a jobbdag i Stockholm.

Så var dag ett över i Stockholm. Det har gått bra. Mina enda småtvivel har väl varit att hur jag ska ta mig hem och dit från Sumpan i och med att jag inte gjort det förr utan bara åkt från centralen.
Igår fick jag skjuts av Adam som slutade strax innan jag börjar. Han bor i Sumpan också.
Idag blev första gången jag åkte hemifrån. Det gick bra. De har ju stängt av norra utgången på stationen iom att de bygger spårvagn, jag vet ju inte riktigt vilket håll jag kommer ifrån inga problem, ska bara se hur det blir att ta sig hem ikväll.

Turligt nog kommer jag hem så pass sent om kvällarna att jag inte hinner reflektera riktigt över att det är ensamt. Jag kom hem igår, lagade mat, satte mig vid tvn, åt upp och pratade med Mats över Skype, sötnos..
Sen hopp in i duschen och sen sova. Saknade att ha min älskling att krama om, men jag hade förberett med 4-5 nya avsnitt av både Big Bang Theory och How I Met Your Mother. Tänkte att jag skulle plöja igenom iallafall ett par, men slocknade efter ett avsnitt :D

Eftersom jag förstår att ni är intresserade av vad min första middag (och dagens matlåda) består av, så blev det en pastarätt med kryddstark korv som jag slantade. I det hade jag massor spenat, broccoli, skogschampinjoner (mycket godare än vanliga), paprika och lite vispgrädde. Mums.

Hörs ikväll eller imorgon igen med recension om dag nr 2 i Sveriges huvudstad!

Peace out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback