Jäkta, skynda, rusa.

Min morgondag har varit så pass givande att ni ska få ta del av det.

Klockan ringde 05.00. SNOOZE. Mats klocka ringer, han stänger av. Min klocka ringer igen efter 9 minuter. Snooze.. Mats mumlar nånting om "bara 3 minuter till" och kryper närmare. Min klocka ringer 05.18. Sätter mig upp, halvt zombie stapplar jag mig ut till badrummet. Linser i och make up på. Trötta går vi ner till stationen. Pussar Mats hejdå, gör ont i hjärtat.
Väntar på mitt tåg som går 06.27.
Sätter mig på min plats, pluggar i hörlurarna och somnar halvt som halvt. Väl på Stockholm central jäktar jag ner till tunnelbanan för att hinna med det till Hjulsta. Hinner lagom kliva av från rulltrappan och gå direkt in i tåget.
Kliver av tunnelbanan och rusar hem till lägenheten, slänger in min stora väska, slänger ner några få saker i handväskan och rusar sen ut för att hinna med bussen. Nu sitter jag här och ska ta pendeln mot jobbet.
Utbildning i 6 timmar.

En trött Jannika säger hejdå, for now.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback