Crazy days!

VILKA DAGAR!! Ojoj.. Haft utbildning nere i Lysekil (närmare Göteborg) nu tisdag och onsdag. Haft det grymt roligt verkligen! Kommit närmare några av mina arbetskamrater från de andra butikerna. Några har vunnit min respekt, andra förlorat den. Men så är det väl med alla jobb man har antar jag. Man kan inte tycka om alla ;)

Närmare halv elva i tisdags förmiddag puttrade vi iväg från Stockholms central ner mot Lysekil. 6 timmar bilresa väntade. Tiden gick ändå förvånansvärt fort, antar att vi skrattade och stojade massa på vägen ner. Väl nere så checkade vi in på Vann spa & hotell. Ingen utbildning på tisdagskvällen, utan när vi kom fram strax efter fem så stack jag och Ranna direkt in till vårat rum, bytte till bikini och hopp ner till deras relaxavdelning. Helt underbart att få simma runt i de olika poolerna. Sitta i varma "källor", hoppa ner i deras ispool (ca 10 grader varmt).
Jag, Ranna, Mahtab och Sara satt ute på deras stora utegård med en stor sjö, små kullar och skog som utsikt. Helt knäpptyst och otroligt fridfullt.

Halv åtta pallrade jag mig upp till rummet för att fräscha till mig. Halv nio vankades 3-rättersmiddag tillsammans med Carpe Diems representatör från Stockholm; David Zettergren. Grym kille! Pratar med en sjuk passion! Inget "eh, öh" innan varje mening utan allt flyter bara på. Rikligt roligt att lyssna på honom. Det fanns även en ny kille var där som representerade Carpe. Fredrik. Det var hans första arbetsdag och han hade hand om västra och östra Götaland kan man väl säga. Han skulle ha hand om bl.a Norrköpings butik, så kul att se ansiktet på den som kommer vara där. Unga killar som brinner för det de gör.

Halv tolv begav jag och Ranna oss upp till rummet. Få lite sömn innan vi skulle upp vid 6 igen.
Mycket bra hotellfrukost som alltid. Klockan åtta var vi utcheckade och klara för att bege oss till Carpe Diems fabrik.
Sjukt kul verkligen! Få se vilket otroligt hantverk och omsorg det är bakom varje säng. Häftigt :) utbildning från 9-16 och sen 6 timmar hem igen. Långsam bilfärd hem.
Här kan man ju tro att min resa är slut, men nej. Vi stannar till i Kumla för att tanka och köpa nånting på McDonalds bredvid. Jag och Ranna går, en kollega tankar. När vi kommer tillbaka berättar de att vi får nog vara kvar där ett tag... Varför? Jo för att han har tankat bensin i en Dieselbil..
Det blev tillslut taxi hem från Örebro.
Så kan det ju gå.. :P

Nu, ut i solen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback