Lite filosofi ikväll.

Det blir antagligen ingen mops.. Tiken fick två valpar, två hanar och det är två före oss i kön.. Bara vänta och se vad de säger, ja eller nej alltså.

Brukar ni stanna upp ibland och reflektera över livet?
Jag vet att jag inte gör det. Jag är faktiskt jättedålig på att stanna upp och faktiskt njuta av det jag har. Absolut, jag skulle vilja ha dittan eller dattan. Jag hade önskat att vissa saker vore annorlunda, men det är viktigt att stanna upp ibland. För att om jag stannar upp ser jag allt jag har;
En familj som alltid ställer upp.
Nytt jobb med stora utvecklingsmöjligheter.
Ny stad, nya möjligheter.
Sambo och fortfarande löjligt kär.
Jag lever, mår bra och har hälsan med mig.
Har vänner som jag värderar otroligt högt.

Det är lätt att saker och ting går väldigt fort. Så snälla, trots att livet känns knas, stanna upp och värdesätt det ni har istället för det ni inte har. Klart det är tråkigt om kärlek inte finns där eller om det är dåligt med jobb, men går man in med dålig energi, gällande jobb eller kärlek så kommer man göra så mycket svårare för sig själv. Förstår ni?

Iallafall.. Uppskatta det ni har, sträv efter det ni vill ha, men gräm er inte över det.

Puss!


Kommentarer
Postat av: Sussie

Fint att stanna upp ibland. Blev livet som du hade tänkt dig efter studenten? (Inte för att det någonsin blir det ;-))
Hur gick det för de andra i din klass, blev deras liv som DU hade tänkt?
Det är alltid kul att höra människors tankar om sådant. Vore roligt om du skrev om det. Ha det bra!

2013-05-13 @ 12:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback