Pulled pork, skadad mops och bowling.

Jag har börjat snöa in mig på pulled pork. Första gången jag åt det var bara för en vecka sen. Pulled pork på pizza. Känner inte riktigt den rätta smaken kanske på en pizza, men jag diggar det.
Igår var vi och bowlade, jag, Mats, Emelie och Fredrik. Käkade innan det på O'learys och jag tog en hamburgare med pulled pork. GOTT! Nästa projekt är att göra egen. Ska testa det i veckan tror jag. Verkar busenkelt, men man måste ha tiden bara. Köttet ska ju stå i ugnen på låg värme i ca 6 timmar.
 
Men att återgå till bowlingen. Vi hade två banor i en timme, två st på varsin bana. Girls vs. boys. Tjejerna vann. Hehe. Riktigt kul att spela! Var ett bra tag sen! En het diskussion utspelade sig sedan mellan Emelie och Fredrik. De pratade om regeringen, sjukvård, jobb och egentligen allt som har med staten att göra. Fredrik är extrem höger och Emelie är extrem vänster, räkna ut resten själva. Kan säga som så att folk stod och stirrade på oss ett tag, haha! :D
 
Idag vaknade vi tidigr av en vovve som ville att vi skulle upp. Så ja, det var bara att pallra sig upp och se glad ut. Efter det blev det två filmer i sängen innan vi for in till city för att möta upp Henka för en lunch på Vapiano i gamla stan. Riktigt trevligt att träffa honom. Han är sig lik han. Förlorat pengar på travet hade han gjort också, hehe.
 
På tal om lillplutten. När jag hade kommit hem från mopsträffen (ja.. jag vet...) i vasaparken igår så såg jag att han blödde på baktassen. Mycket riktigt så hade han ett litet sår där, varifrån vet jag inte var det kommit. Vi tvättade rent och höll koll lite på honom om han visade obehag, men inget sådant. Plötsligt när jag tittade till honom så gick han och haltade men ena baktassen upp i luften. Vad nu? tänkte jag och såg sen att han fått ett sår/spricka på trampdynan. </3 Stackars liten. Han var inte speciellt kartig igår kväll. Nu är han dock pigg som en lärka och haltar inte alls, så en god natts sömn gjorde susen :)
 
Nu ligger båda herrarna i sängen och sover. Jag är sugen på chips och polly, men orkar inte gå att handla, inte har vi något gottigt hemma heller. Dagens I-landsproblem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback