Sluta äta p-piller?

Alltså, nu är det ju tredje gången på två månader jag haft urinvägsinfektion. Jag har fått antibiotika utskrivet varje gång men tänkte inte äta senaste kuren jag fick utskrivet. Antibiotika slår ju som alla vet, ut alla bakterie i kroppen. Därför är det så otroligt lätt att få urinvägsinfektion efter man har gått på en sån kur. Därför tänkte jag försöka kurera mig själv denna gång. Inatt satt jag uppe till 2 och drack kopp efter kopp med antingen te eller varmt vatten med bara citron i. Runt halv tre lyckades jag somna..

Men cut to the case angående rubriken.
Jag har läst hur många forum som helst gällande orsak till urinägsinfektion. Läst andras historier, vad de gjort för att det blivit bättre, vilken medicin de ätit osv.
MÅNGA kom fram till att efter att fr slutat med sina p-piller så har besvären antingen förvunnit eller minskat betydligt!
Jag läste igenom min bipacksedel från min kartong och läste om biverkningar.
Tydligen kan Neovletta (som jag knaprar) ge i sällsynta fall, hudreaktioner och överkänslighet. Varje dag äter jag allergitabletter för min hy. Jag vet inte var det kommit ifrån, men så fort jag kliar mig blir det rött och man kan se svullnad/märken efter mina naglar. Kliar överallt gör det också om jag inte tar tabletterna..
SÅ.. Det kanske kan vara värt att göra uppehåll av piller några månader och se om det gör nån skillnad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback