Första träningsdagen!

Herregud.. Det här kommer blir så galet svårt.
Första besöket till gymet är nu avklarat. Det var intressant minst sagt. Kände mig genast hemma, men samtidigt rädd. Jag mjukstartade med rodd som uppvärmning och jag var trött redan där.  Man har ju verkligen tappat allt sen jag tränade sist för 2 år sedan. Man ska väl tacka att man bor tre trappor upp utan hiss så man får nån motion per dag ;)
Fortsatte på löpbandet där det gick förvånansvärt bättre än vad jag trodde. Trodde kroppen och benen skulle ge upp efter ett par minuter, men icke! Jag sprang på i 10 minuter och för mig är det stort! Jag menar, man måste börja nånstans och jag försöker ta in alla framsteg jag kan.

Idag är också första dagen helt utan onödigt socker och småätande. Trots att det inte ens gått en dag känner jag redan hur FRUKTANSVÄRT det är. Det sägs att ett sockerberoende är bland de värsta att bli av med. Lägg ett matberoende på det också (ni vet vad som hände för 2 år sen när jag tränade som mest) så blir det ännu svårare. 
Försöker dra ner på kolhydrater också. Vet inte hur pass bra det är att dra igång med allt på en gång? Skitsamma.
På tisdag har jag min första timma med min PT Staffan. Det om något kommer bli intressant. Mer uppdatering om det senare :)

Anyhoo! Ska ta mig ett kvällsmål nu :)

Puss!

Kommentarer
Postat av: Kim

Tjuhuuu! Duktig du är stumpan :-) se det som nått positivt att du är på start linjen med möjlighet att forma dig själv hur du bil :) kram!

2014-03-02 @ 23:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback