Min första träning med Staffan.

Då var första passet med min PT Staffan avklarat. Vi mjukstartade timmen med att jag tog en powerwalk på löpbandet medan vi pratade Nina erfarenheter inom gym, vad jag kan tänkas ha ut av min träning och vad min syn på personlig tränare är. Jag diggar Staffan. Han är östgöte till blod, med rötterna i Mjölby. Han fick mig lugn och gav mig feedback på allt.
"Känner du dig bekväm i gymmet som det är nu?"
"Äh.. Nej, inte direkt."
"Då är min uppgift att få dig känna dig bekväm innan vi tränar"

Så sant. Klart som en nybörjare kollar man på hur slanka/starka/motiverade alla är som köttar på. Och så kommer jag. Klart man känner sig osäker, men det kommer med tiden. Ska koncentrera mig på mitt egna race!
Efter det gick vi till den del de utövar funktionell träning. Vi började med benböj, eller de så kallade squatsen. Han studerade mest hur jag gick ner, var jag la min tyngd osv. Intressant. Jag är stel som en pinne kom vi fram till så vi skulle kolla exakt HUR stel jag var. Ligga på yogamatta och få ben, rumpa och höft stretchar. Holy mother of... Gjorde sjukt ont! Meeen nu vet vi var vi ska jobba ifrån :) good stuff!

Därefter blev det ryggövningar, magövningar och sist marklyft med kettlebell. Svårt att få in tekniken, men det ska gå!

Nu ska jag strax in och jobba, ville bara berätta hur första PT timmen gick. Vet att vissa av er är intresserade, speciellt Kim ;)

Puss

Det första vi gjorde sen var

Kommentarer
Postat av: Kim

Haha hur visste du det ;)!!! Vad kul det låter gumman! Bara köööör Britt Marie you can do it :-)

2014-03-05 @ 08:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback