Hejdå kära lägenhet!

Kära lägenhet. Hos dig har jag upplevt sorgeperiod från min första kärlek, fått hjärtat krossat av vad jag trodde var början till något fantastiskt. Vem kunde  ana att jag senare skulle få uppleva mitt livs kärlek i samma lägenhet?
Vi har varit med om mycket, du och jag kära lägenhet. Du är min första bostadsrätt, första lägenheten jag bott själv i. Det har infunnit sig fester, födelsedagskalas, kräftskiva, skratt och gråt. Du kommer alltid vara lite extra speciell på ditt sätt.

Nu när jag fått vara lite sentimental så ska jag berätta hur framtiden ser ut.
Jag har ju, som de flesta av er vet, hyrt ut min lägenhet i andra hand eftersom jag bor i Stoclholm.
Det funkade utmärkt med första hyresgästerna, tills de bestämde sig för att de skulle flytta till Norge för att jobba. Jahopp, bara ut och söka ny/nya hyresgäster. Ut med annons på blocket, telefon nerringd och meddelanderna strömmar in. Sålla ut. Skapa kontakt. Åka ner, träffas, skicka in uppgifter till Riksbyggen för godkännande. Åka ner, skriva kontrakt.
Gud så skönt att det äntligen är löst!....
Knappt 5 månader efter inflytt får man samtal att hyresgästen missköter sig.
HELVETE.
För att göra en lång historia kort; jag orkar inte gå igenom hela proceduren igen. Lägenheten var också tänkt lite som en back up, utifall jobb eller relationen med Mats inte funkade.
Men vi verkar ju kila stadigt fortfarande så inget behov av lägenheten längre, haha!
Skulle vi mot all förmodan flytta ner till Norrköping så kommer det bli när vi bildar familj. Då räcker inte min 2a till iallafall, så hur som helst måste den säljas.

Jag gjorde en så kallad "blixtvärdering" genom Skandiamäklarnas app. Man fick lämna lite uppgifter och bilder så värderar en mäklare utifrån informationen de får. Enligt dem har min lägenhet ökat 200-500.000:- sedan jag köpte den. Grymt! Ta tag i allting så fort vi kommer hem från USA.

USA?!! Vadå?!!
Lugn, det kommer i nästa inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback